ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Μαρία Κωστάκη, φιλόλογος, Διευθύντρια Γενικού Λυκείου Νεάπολης Λασιθίου, Πατεράκη Χρυσούλα, φιλόλογος (Νεάπολη, 2015).
Το πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που δημιουργήθηκε για την έκθεση του Κέντρου “Μανόλης Αναγνωστάκης: Ποιητής και Πολίτης” παρακολούθησαν τα παιδιά της Β’ Τάξης του Γενικού Λυκείου Νεάπολης Λασιθίου, που επισκέφθηκαν το Κέντρο στις 4/5/2015 και κλήθηκαν να απαντήσουν στο ερώτημα “Μανόλης Αναγνωστάκης: Ποιητής ή Πολίτης;” αντλώντας πληροφορίες από το υλικό της έκθεσης.
Τα παιδιά χωρισμένα σε δυο ομάδες ερεύνησαν την προσωπικότητα του Μανώλη Αναγνωστάκη μέσα από τα εκθέματα και σε συνδυασμό με τις γνώσεις τους κατέθεσαν τα επιχειρήματά τους σε έναν αγώνα επιχειρηματολογίας. Το λόγο στο τέλος είχε το κοινό, δηλαδή οι συμμαθητές τους, οι οποίοι αποφάσισαν ποιος είχε τον πιο πειστικό λόγο.
ΔΟΜΗ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Τάξη: Β΄ Γενικού Λυκείου Νεάπολης
Μάθημα: Νεοελληνική Λογοτεχνία
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κωστάκη Μαρία, Πατεράκη Χρυσούλα
Τόπος: Σχολική Αίθουσα, Κέντρο Μ. Αναγνωστάκη- Ρούστικα Ρεθύμνης
Προετοιμασία στη Σχολική αίθουσα
Επίσκεψη στο Κέντρο Αναγνωστάκη
Στην προκειμένη περίπτωση στο ερώτημα «Ποιος είναι ο Μ. Αναγνωστάκης; Πολίτης ή Ποιητής;» οι μαθητές απάντησαν Ποιητής και Πολίτης, αφού πείστηκαν και από τους δυο εκπροσώπους με τα επιχειρήματά τους.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΟΜΑΔΑ Α΄.
Ο Αναγνωστάκης ως ποιητής
Ενδεικτικά θέματα διερεύνησης: θεματολογία, αποδέκτες, ατομικότητα- συλλογικότητα, πανανθρώπινες αξίες, τεχνικές κλπ
ΟΜΑΔΑ Β΄
Ο Αναγνωστάκης ως πολίτης
Ενδεικτικά θέματα διερεύνησης: ενασχόληση, συμμετοχή, εκδόσεις, ραδιόφωνο, εκλογές, συναντήσεις κλπ.
Το κοινό απάντησε στο ερώτημα
«Ποιός ήταν τελικά ο Αναγνωστάκης;»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ ΜΑΡΙΑ ΚΩΣΤΑΚΗ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΑΝΤΩΝΙΑ ΚΥΠΡΙΩΤΑΚΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ